Uitleg faciliteiten

Happy Hour
Deze naam wordt eigenlijk voor meerdere doeleinden gebruikt en betreft vaak horecabedrijven die een korting geven.Kracht van de app is dat het horecabedrijf alleen de Happy Hour gebruikers deze korting hoeft te geven d.m.v. het tonen van de app via de smartphone. Hierdoor wordt het gebruik van de app meetbaar.

Favorieten
Favorieten worden door de consument aangemaakt wanneer een happy hour of een evenement bewaard moet worden. Zo is de consument in staat om bijv. een kroegentocht in te plannen. Wanneer happy hour/evenement voorbij is wordt deze standaard uit favorieten verwijderd.
E-mails
Alle Happy Hour gebruikers kunnen e-mails ontvangen. Deze berichten kunnen commercieel van aard zijn, de horeca kan ervoor kiezen om zijn evenement te mailen, maar ook van andere happy hour gebruikers. Het e-mailadres van de consument blijft ten alle tijden privé.
Drinken
In de rubriek Drinken vallen horecabedrijven zoals bars, cafes, clubs, discotheken, kroegen, pubs, etc...
Eten
In de rubriek Eten vallen horecabedrijven zoals cafetaria, lunchrooms, pizzeria's, shoarmazaken, snackbars, etc...
Slapen
In de rubriek Slapen vallen horecabedrijven zoals Bed&breakfast, hotels, pensions, overnachtingen, etc...
Ontmoeten
Het is mogelijk om mensen te ontmoeten die hier voor openstaan. Men geeft aan waar, wanneer en met wie hij/zij de ontmoeting willen aangaan. Deze rubriek moet men niet verwarren met een datingapp aangezien dit voornamelijk spontane ontmoetingen tijdens uitgaan betreft. Een café kan erg gezellig zijn, maar niet zo druk, waardoor een gebruiker ervoor kan zorgen dat er meer publiek naar die betreffende locatie komt.
Banen
Advertenties plaatsen in vacaturebanken of een uitzendbureau kost veel geld, echter via de app heb je direct toegang tot een grote doelgroep aan potentiele collega's. Zo kan het horecabedrijf tevens een e-mail of een pushbericht sturen zodat deze direct of indirect (e-mail) wordt geleverd.
Pushberichten
Een pushbericht is er o.a. om interactie tussen het horecabedrijf en de doelgroep te genereren. Zo kunnen horecabedrijven een happy hour of een evenement extra aandacht geven (tijdelijk gratis). In de gebruikersinstellingen heeft de gebruiker aangegeven in welke regio hij of zij deze pushberichten wil ontvangen en van welk type horecabedrijf. Standaardinstelling is dat er op vrijdag en zaterdag om 12 uur een pushbericht verstuurd en hierin staat een opsomming van happy hours en evenementen. Hoofdreden om een pushbericht eens in de periode te versturen is om de doelgroep niet teveel lastig te vallen. Ook zullen gebruikers een bericht ontvangen wanneer een vacature is geplaatst en ontvangers hiervan hebben aangegeven hier voor open te staan..